Apple’ın satışları düştü
Gelişmiş akıllı saat satışları, Samsung, Garmin, Huawei ve Google‘ın olumlu ivmesiyle Apple’ın düşüşünü telafi ederek geçtiğimiz seneyle aynı seviyede seyretti. Akıllı bileklik satışları ise yıllık %14 düşüşle düşüş eğilimini sürdürdü.
Temel akıllı saatlerdeki büyümede Hindistan önemli bir rol oynadı. Huawei ve Xiaomi ile beraber Hindistan’daki yerel üreticiler satışlarını önemli oranda arttırdı. Giderek daha fazla özellik sunmaları ve uygun fiyatları nedeniyle, temel saatlerin satışlarının artmaya devam etmesi bekleniyor
Canalys, Apple, Samsung ve Google’ın yeni saatleriyle 2024’ün 2. yarısında akıllı saat satışlarında çift haneli büyüme öngörüyor. Ancak önümüzdeki yıllarda temel saatlerin gelişmesi, akıllı saatlerin pazar payını yiyebilir. Bunu önlemek için akıllı saat üreticileri, yüksek işlem gücünden faydalanan jest kontrolleri ve üretken yapay zeka gibi farklılaştırıcı özellikler sunması gerekecek.