6 Şubat 2025

almusHaber – Güncel ve Tarafsız Haberler

Ekonomiden teknolojiye, spordan magazine; almusHaber’de objektif ve güncel haberlerle aydınlanın!

Rötar eden havayolu şirketleri yolcuya bedel ödeyecek

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) yönetmelik değişikliğiyle, uçuşu geciken yolculara tazminat ödenmesi kararlaştırıldı. İç hatlarda 100 Avro, dış hatlarda ise 600 Avro'ya kadar tazminat alınabilecek. YOLCU HAKLARINDA YENİ DÖNEM BAŞLIYOR ...

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nden Yolculara Tazminat Müjdesi

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), uçuşu geciken yolcuların artık tazminat alma hakkına sahip olduğu yeni bir yönetmelik değişikliğine gitti. İç hat uçuşlarında 100 Avro, dış hat uçuşlarında ise 600 Avro’ya kadar tazminat ödenmesi kararlaştırıldı.

Yolcu Hakları Güvence Altında!

SHGM, Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelikte yapılan değişiklikle, uçuşları rötar yapan yolcuların haklarını korudu. Artık yolcular, planlanan varış noktasına 3 saatten fazla sürede ulaşmaları durumunda tazminat alma hakkına sahip olacaklar.

Tazminat Tutarları Belli Oldu

Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, yolcuların alabileceği tazminat miktarları şu şekilde belirlendi:

  • İç hat uçuşları: 100 Avro,
  • Dış hat uçuşları:
    • 1.500 km veya daha kısa uçuşlar için: 250 Avro,
    • 1.500-3.500 km arası uçuşlar için: 400 Avro,
    • 3.500 km’den uzun uçuşlar için: 600 Avro.

Tazminatların Türk Lirası karşılığı, ödeme yapılan günün Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden hesaplanacak.

Yolcuların Hakları Daha Güçlü Korunacak

Yapılan düzenleme ile artık teknik ya da operasyonel nedenlerle yaşanan uçuş gecikmeleri sonucu oluşan mağduriyetler de tazmin edilecek. Bu düzenleme, yolcuların haklarının daha güçlü bir şekilde korunmasını sağlayacak.