Türkiye ‘güzellik’te merkez olacak! Pazarda büyüme hızlanırken Türkiye, kaliteli işgücü ve coğrafi konumuyla öne çıkıyor

Mckinsey tarafından yapılan araştırmaya göre, küresel güzellik sektörünün 2022 ve 2027 arasında her yıl yüzde 6 büyüyerek 583 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Türkiye’nin de önümüzdeki yıllarda Avrupa güzellik pazarındaki büyümeye yüzde 16’yla en fazla katkıyı sağlayacağı öngörülüyor. Sektör temsilcilerine göre bu öngörünün gerçekleşmesi için gerek üretim gerekse ihracatta farklı pazarları hedef alarak daha cesur adımlar atmak gerekiyor. Şu anda sektörde iç pazarda adet bazında büyüme öne çıkarken; alım gücündeki değişiklik nedeniyle güvenilir markalara talep artıyor. 

HİNDİSTAN VE ORTADOĞU

Araştırmaya göre Çin’in önümüzdeki dönemde sektördeki hâkimiyeti azalırken; ABD’de ise rekabet hız kazanacak. Bu süreçte markaların odağını daha çok Hindistan’a ve Ortadoğu’ya kaydırması bekleniyor. Tüketicilerin sürdürülebilirlik ve ‘iyi yaşam’ hassasiyeti ise her geçen yıl artıyor. Özellikle genç tüketicilerin her iki alanı önceliklendirdiği belirtiliyor. Çok kanallı operasyonlara odaklanan markalar için ise coğrafi çeşitliliğin hiç olmadığı kadar önemli hale geleceği kaydediliyor.

L’Oréal Grup Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, küresel trendlere paralel olarak Türkiye’de de sektörün gelişeceğine dikkat çekerek, “L’Oréal Grup için Türkiye hem coğrafi hem de ulaştığı büyüklük olarak stratejik önem taşıyan 20 ülkeden biri. Pazar ne kadar büyüyecekse L’Oréal Türkiye olarak onun iki katına çıkmak istiyoruz. Hammadde açısından zenginlik, kaliteli işgücü ve coğrafi avantajlar Türkiye’yi üretim üssü yapabilecek faktörler” değerlendirmesinde bulundu.

MARKA ALGISI GÜÇLENİYOR

Gökçen’in verdiği bilgilere göre son dönemde alım gücündeki değişimler nedeniyle tüketici ödediği paranın karşılığını almak konusunda daha talepkâr. Bu nedenle güvenilir markalara yöneliyor.
Aksan Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Kutanoğlu ise pazarın her yıl ortalama yüzde 10 oranında büyüdüğü bilgisini veriyor. Kutanoğlu’na göre Türkiye’nin yadsınamaz bir potansiyeli var ve küresel büyüme, Türkiye’de kozmetik şirketlerine yeni pazarlara açılma cesareti veriyor.

ERKEKLERİN ESTETİK KAYGISI ETKİLİ OLDU

MEVCUT ekonomik ortamda tüketicilerin artan ilgisine dikkat çeken Sinem Sandıkçı Gökçen, “Bunun en önemli nedeni iyi hissetme ihtiyacı. Kadınların işgücüne daha fazla katılımı da büyümeyi tetikliyor. Büyük şeyler alamayanların güzellik ürünleri gibi küçük mutluluklara yönelmeleri, ülkemize gelen yabancıların tüketime olan katkıları da diğer önemli unsurlar. İndirim ve kampanya dönemlerinde daha dinamik bir pazar büyümesi görüyoruz. Erkeklerin güzelliğe olan ilgilerinin artması ve erkeklere özel ürünlerin pazarın yüzde 25’ine ulaşması da önemli bir katkı” diye konuştu.

– Türkiye’de 2022 yılında güzellik pazarı büyüklüğü 35 milyar TL idi. Pazar büyümesi adette yüzde 10, değerde yaklaşık yüzde 100 olarak gerçekleşti.

– Bu yıl sonunda pazarın yaklaşık 60 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor.

– Avrupalı kadınlar saçlarını bir kez şampuanlarken; Türkiye’de en az iki kez şampuan yapılıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir